Maurice ne participera pas au carnaval des Seychelles

L’île Maurice sera la grande absente du 4è Carnaval des îles Vanille, qui se tiendra aux Seychelles fin avril. Son absence, pour la deuxième année consécutive, aurait été motivée par une question d’ordre financier.



 
Après plusieurs semaines de suspens, les autorités mauriciennes viennent d’officialiser leur décision : l’île Maurice ne participera pas à la quatrième édition du Carnaval des Iles vanille de l’Océan Indien, qui se déroulera aux Seychelles en avril prochain, révèle le site d’informations forimmediaterelease.net.
 
Pour la seconde année consécutive, le Carnaval des îles Vanille se déroulera sans l’île Maurice. Le ministre mauricien des Arts et de la Culture Mukeshwar Choonee aurait adressé un courrier à son homologue seychellois pour l’informer que Maurice ne sera pas présent à ce rendez-vous culturel, qui réunira plusieurs pays membres de la plateforme régionale des Iles Vanille, dont La Réunion, Madagascar, Mayotte, l’Afrique du Sud ainsi que le Sri Lanka et le Zimbabwe.
 
L’absence de l’île Maurice serait probablement motivée par une contrainte d’ordre financier, une somme de 100 000 euros à titre de « sponsoring » étant en jeu. « Il s’agira de savoir ce que l’île Maurice gagnera en retour, car si nous participons, nous aurons à débourser la somme de cent mille euros. Le Board de la MTPA (office du tourisme, ndlr) prendra une décision après avoir analysé tous les aspects  », devait expliquer en janvier dernier le ministre mauricien du Tourisme, Michael Sik Yeun.
 
La non-participation de Maurice à ce Festival constitue un coup dur pour les acteurs du tourisme local, qui comptent ouvrir un nouveau dialogue avec le pays organisateur afin de placer des artistes mauriciens à l’affiche. Une initiative privée qui sonnera comme « une claque » à l’encontre de l’office du tourisme mauricien, d’après une personnalité de l’hôtellerie à Maurice.
 
Un autre hôtelier mauricien déplore tristement l’absence de l’île Maurice alors que « le monde entier utilise ce carnaval pour augmenter la visibilité de leur destination » en raison de la présence massive des médias internationaux sur le sol seychellois.
 
Durant trois jours, les 25, 26 et 27 avril prochains, les Seychelles vivront au rythme de sonorité tropicale et de défilé où une explosion de couleur, de paillettes et d’exubérance seront à l’honneur pour célébrer le métissage coloré et multiculturel des Etats membres des Iles vanille.
 
Pour rappel, Maurice avait brillé par son absence lors de la précédente édition du Carnaval des Iles Vanille, qui avait rassemblé plus de 30 délégations et 75 groupes de presse internationaux.
 
http://www.linfo.re/049-Ocean-Indien/611905-Maurice-ne-participera-pas-au-carnaval-des-Seychelles

Comments

  1. Mauricians have got no time for Cirkus!!Bring arabs dancers pp!

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  2. Un coup vif et dur pour St Ange L'organisateur,le ciel s'est effondré sur sa Tète.Est-il un échec personnel pour St Ange qui n'a pas piu convaincre et il est obligé d?avouer son échec pour regagner un crédibilité.

    L'economie Mauricienne est pas ci mauvais que ça La décision de ne pas y participe émet des doutes sur le vraie motive dérrier la decision du governememnt Mauricienne.

    Que faire pour convaincre nos amis Mauriciennes St Ange?


    Jeanne D'Arc

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  3. Carnival in Seychelles is the dateline St. Ange promotes with the press all year long in his travels to meet up in Seychelles for free of charge photo ops for the STB and Seychelles Tourism in general.
    On its face, it is a great idea.
    Dig a little deeper, you see St. Ange making Carnival all things to all regional countries, because he has promoted it in La Reunion, Mauritius, Comores, Madagascar as the "Carnival De La Vanille", to pull these people into Seychelles, fund it, in a dubious and perhaps very dishonest manner.
    The Mauritians have caught on to it fast.
    Being dishonest in marketing is the worse thing any promoter can do to promote his product.
    Here Mr. St. Ange has done exactly that, piggy backing on "Iles De La Vanille" to keep STB afloat, a marketing bureau for Tourism in Seychelles which unfortunately has turned into a float preparation and float management office.
    St. Ange deserves credit for the success in the China Market. The numbers are incredible. We need to build on strengths in a honest manner, not trick people into coming here.

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  4. I guess the Mauricienne does not want to put theirmoney in a idea(VANILLA )that is more a catchword than a project with real objectives and expectations.

    ON Carnival--- St Ange tells them we must do it as a team,but the advertisiememnt of VANILLA each country does it individually as they have been doing for their tourism industry.What the purpose of working as team/group partners on an idea that is just a catchword but do not physically provide anything special to make the idea interesting for tourists than what they are already doing.
    St Ange must understand ,that advertising our islands together it does not really in the eyes of visitors change a great deal their knowledge of the Indain Coean Islands as when each country does it individually------Showing Mauritius andSeychelles in advertisement does not make Mauritius or Seychelles more beautiful ,more interesting,more special than what they already know.
    A special project should provide special offer.It not enough for instance ofr APPLE and SÀMSUNG to tell people they working together just to sell the same product people only knw about--SIMply saying we work together to sell the same thing they use to sell individually ,would have not impact of customers.less the provide something better than when they were wroking individually.

    Not just words St Ange,thit must follow by action.

    WHat one does whenS7He wants to sell a new product--well St Ange one creates a SALES PLAN,SALES GOAL;SALES ACTVITITIES,BUILD YOUR MARKET,INDETIFY YOUR INTITIAL TARGET MRKET and the CUSTOMERS you intented to TARGET.etc..etc..etc
    It not enough to tell CUSTOMERS you want to attract simply "I am working with a new team and a new product,but the most import thing to do is promote The goods you want to sell effectively,that it is a new product no that you know etc...



    Jeanne D'Arc

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  5. Morisyen i pran St Ange pou en'n vre GOGOT.
    Nek nek nek nek i lavanir ici lavanir laba.
    Si tonkarl ti ankor la.... i ti pou dir li fer Seselwa plant lavanir ladik.

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  6. The MUAritian probably asked themsleves why spend half a million of doallr that could be better use to boost Mauritius welfare than sponsor an idea that is just a theory but does not follow with concrete and pratical objectives.Why would Mauritius spend so much dollars just ina Carnival that would in the first place benefit the organizator and not all the members.

    Should the VANILLA festival,carnival whatever was rotated amongst members than the other members like MAuritius could be more motivated and be an active participant.But unfortunately the whole idea of VANILLA seems to be just a means for Seychelles governemnt to advertise itslef than the region.

    Maybe St Ange thought MAuritians are monkeys.THus when they see PP monkeys doing what they do,then as monkey sees and monkey do--St Ange thought Mauritius will follow this principles.A bit Like his mentor Michel that everything Khalfia does ,he repeat it here in Seychelles.

    Jeanne D'Arc

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